„Tėkmės“ darželis

Apie mus

Mintis įkurti darželį Širvintose gimė 2014 m. Bendros idėjos ir svajonės dėl darželio savo vaikams vedinos, mes, tuomet tik šešios šeimos, įsteigėme asociaciją „Šeimų bendrystė”. Norėjome, kad vaikai daug laiko leistų lauke, sveikai maitintųsi, kad galėtų žaisti laisvai, kūrybingai, su natūraliais žaislais. Mums buvo svarbu, kad jie gyventų pagal aiškų dienos, savaitės, metų ritmą. Kad jų kūnas, siela ir protas augtų darniai - kad mūsų vaikai būtų harmoningos asmenybės nuo mažiausių dienų.

Taip tuomet įkūrėme vaikų dienos priežiūros grupę (kurią lankė 7 vaikai), veikiančią pagal Valdorfo metodikos principus. Valdorfo metodikos principai išlieka esminiais mūsų darželio veikloje ir šiandien, kai mūsų bendruomenėje jau 60 šeimų, o darželyje veikia trys pilnos grupės.

Nuo pat pirmos darželio dienos mūsų tikslas buvo veikti bendrystėje. Kartu su auklėtojomis vaikus čia augina ir ugdo visa bendruomenė, kurioje aktyviai dalyvauja ir veikia ir tėveliai. Kai vaikas ateina į mūsų darželį, bendruomenės dalimi tampa visa jo šeima, kiekviena įnešanti savo indėlį į mūsų visų kasdienybę.

Pedagogika

Visuminio ugdymo samprata

Visuomenėje, kurioje vis dažniau vertybes diktuoja populiarioji kultūra, žmonės pirmiau laikomi darbo rinkos dalyviais, o vieninteliais sėkmės matais tampa išorinis grožis ir finansinė sėkmė, siekiame savo vaikams sukurti erdvę, kurioje jie galėtų atrasti savajį „aš“ ir puoselėti savo žmogiškumą. Harmoningos asmenybės ugdymo pagrindas - tolygi ir lygiavertiška intelektinių, fizinių, emocinių ir socialinių vaiko galių plėtra.

Visuminio ugdymo samprata remiasi nuostata, jog pasaulis - tai integruota visuma, kurioje viskas yra susiję. Būtent integralumas yra vienas iš pamatinių visuminio ugdymo aspektų. Jis pasireiškia ne tik kalbant apie harmoningos asmenybės augimą (intelektinį, fizinį, emocinį ir socialinį), bet ir organizuojant ugdymo procesą (pvz., mišraus amžiaus grupės/ klasės, dalykų, temų integracija) bei parenkant ugdymo metodus (pvz., projektiniai darbai, problemų sprendimu paremtas mokymasis ir kt.). Toks mokymasis besimokančiajam sukuria galimybę pajausti dalykų esmę, reikalauja aukštesnių mąstymo gebėjimų, kur kas didesnio įsitraukimo ir kūrybiškumo. O viso to rezultatas - žmogus, pasiruošęs sėkmingai įveikti visus savo gyvenimo iššūkius.

Pasitikintys, pažįstantys save, atkaklūs, kūrybiški, gerbiantys savo kūną, bendruomeniški, bendraujantys, empatiški, drąsiai tyrinėjantys ir atviri pasauliui, dvasingi ir nuolat besimokantys vaikai - tai pamatas, nuo kurio atsispirdami kuriame „Tėkmės“ mokyklą.

Visuminis ugdymas darželyje

Kiekvieną dieną pradedame mintimi, jog šiandien yra ta diena, kurią iš vaikystės prisimins mūsų vaikai. Kokia ji bus ir kokias pamokas jiems padovanos priklauso tik nuo mūsų. Darželyje savo vaikams siekiame sukurti antrus namus, kuriuose nevaržomai galėtų skleistis jų pasitikėjimas savimi, smalsumas ir kūrybiškumas. O kiekviena diena dovanotų daugybę džiaugsmo ir atradimų. Darželyje įgyvendindami visuminio ugdymo principus remiamės Valdorfo pedagogikos elementais.

Mokymasis per pavyzdį ir patirtį. Vaikai darželyje – tai “darytojų” bendruomenė. Juos skatina veikti kasdieniai darbai bei auklėtojo pavyzdys. Lėlės siuvimas, lapų grėbimas, žvakių sukimas kviečia vaikus aktyviai įsitraukti prasmingoje veikloje. Naudodami tikrus, buityje sutinkamus įrankius, tokius kaip adatos, peiliai, grėbliai, plaktukai, vaikai stiprina pasitikėjimą savimi, o sukurtus daiktus didžiuodamiesi naudoja darželio kasdienybėje.

Laisvas žaidimas. Svarbiausias ir būtinas dienos ritmo elementas, grupėje ir lauke. Jis sudaro sąlygas aktyviai vaikų saviraiškai, įgautos patirties įprasminimui, kūrybiškumo ugdymui. Šitaip natūraliu būdu vyksta pažinimo procesas. Žaisdami vaikai išbando įvairius vaidmenis, vysto savo socialinius sugebėjimus. Mokosi spręsti problemas, bendradarbiauti. Laisvo žaidimo metu vaikai lavina išradingumą, iniciatyvumą, plėtoja įgimtus polinkius. Kūrybinis žaidimas padeda fiziškai, emociškai ir socialiai vystytis ir leidžia vaikams mokytis tyrinėjant ir atrandant.

Neišbaigti žaislai. Jie tarsi užuomina, kurią vaiko fantazija gali pratęsti ir išplėtoti. Todėl mūsų grupėse visada rasite įvairaus dydžio ir formų medžio kaladėlių, virvelių, medžiagų atraižų, lentučių. Paprastas kaštonas vieną dieną yra skanus saldainis, o kitą dieną jau virsta pinigais. Kai apima įkvėpimas, dideliems statiniams drąsiai panaudojamos grupėje esančios kėdės, suoliukai ar net stalai.

Natūralios medžiagos. Vaikas pasaulį pažįsta per pojūčius, dėl to darželyje pirmenybę teikiame mediniams žaislams, natūralaus pluošto audiniams, o veikloms naudojame molį, vašką, vilną ir kitas gamtines medžiagas, kurias visada malonu liesti.

Laikas lauke. Kasdienė veikla lauke, nepriklausomai nuo oro sąlygų, stiprina vaikų sveikatą ir palankiai veikia fizinį bei emocinį ugdymą. Lipimas į kalną, žygiai po apylinkes, laisvieji žaidimai natūralioje aplinkoje sukuria tinkamas sąlygas įvairiapusiam vaikų judėjimui, stambiosios motorikos vystymuisi. Gėlių laistymas, lapų grėbimas, sniego kasimas kartu su auklėtojomis, leidžia vaikui pajusti kasdienių darbų prasmę. O pačių užauginti prieskoniai bei daržovės yra nepakeičiamos pietaujant.

Atsikartojantis dienos, savaitės ir metų ritmas. Gyvenimo ritmiškumas suteikia vaikams jėgų ir drąsos išgyventi pokyčius, surasti savo vietą pasaulyje, ugdo laiko suvokimą, bei padeda jaustis saugiems. Dienos ritmas darželyje yra nuoseklus, bet ne mechaniškai tikslus. Dėl to galime palaukti, kol paskutinis vaikas nusiplaus rankas, savarankiškai užsiriš batus arba baigs savo piešinį. Savaitės ritmas padeda sukurti vaikams ramią, pažįstamą, laukiamą aplinką kiekvieną savaitės dieną. Kvepianti avižinė košė, išduoda, kad šiandien trečiadienis, o lipdymas primena apie savaitės pabaigą. Kasmet švenčiame jau tradicija tapusias šventes: Mykolines, Žibintų šventę, Advento spiralę, Šv. Kalėdas, Užgavėnes bei išleistuves.

Diena mūsų darželyje

  • 7:45-9:00 – vaikučiai renkasi į grupes, laisvas žaidimas/piešimas, darbeliai su auklėtojomis

  • 9:00-9:30 – Ryto ratas

  • 9:30-10:00 – pusryčiai

  • 10:00-10:30 – laisvas žaidimas/piešimas, darbeliai su auklėtojomis

  • 10:30-11:30 – veikla (I – akvarelė/molis/siūlai/vilna; II – akvarelė/molis/siūlai/vilna; III– muzikos diena; IV – žygio diena; V – maisto gaminimo diena)

  • 11:30-12:30 – laikas lauke. Laisvas žaidimas, darbeliai su auklėtojomis

  • 12:45-13:10 – pietūs

  • 13:10-13:30 – pasiruošimas miegeliui, pasaka

  • 13:30-15:45 – pietų miegas

  • 16:00-16:30 – vakarienė

  • 16:30-18:00 – laisvas žaidimas/piešimas, darbeliai su auklėtojomis, laikas lauke